WOODS představil vlastní značku a jen posiluje SPEKULACE o tom, co s ním bude dál

WOODS představil vlastní značku a jen posiluje SPEKULACE o tom, co s ním bude dál

V pondělí Tiger Woods představil novou firemní značku, která by měla v budoucnu zastřešit všechny jeho obchodní aktivity. Měla by být i odrazovým můstkem pro budoucí rozvoj jeho podnikání. Nás ale zajímá něco jiného: Čeho že to je vlastně začátek? Podle všech infor


profimedia-0301425173V pondělí Tiger Woods představil novou firemní značku, která by měla v budoucnu zastřešit všechny jeho obchodní aktivity. Měla by být i odrazovým můstkem pro budoucí rozvoj jeho podnikání. Nás ale zajímá něco jiného: Čeho že to je vlastně začátek? Podle všech informací se stane Woods předsedou správní rady nově vznikající společnosti TGR. Firemní logo, které se objevilo již před několika měsíci na jeho twitterovém účtu a bylo nově připomenuto, je složeno ze tří trojúhelníků, vypadá jako pruhy tygra, ale také trochu připomíná dvojité W. „Je to vzrušující představa, už jen to, jaký má nová značka potenciál,“ řekl Woods. „Jsem nadšený z představy prozkoumat všechny možnosti v oblasti designu, vývoje výrobků, pohostinství a možná i zábavy.“ TGR-logoDoposud se Woods věnoval spíše charitativní činnosti, otevřel restauraci a samozřejmě se podílel na designu několika hřišť. Teď ale není zcela jasné, co nový produkt vlastně přinese. Opravdu to vypadá, že se jedná o společnost, která by měla jen zastřešit jeho dosavadní aktivity a zavedení nové značky na trh. Také to možná signalizuje to, co nikdo nechce moc slyšet, omezení jeho hráčské kariéry. Podle Jeffa Kemplera, odborníka na korporátní strategie společnosti Sub Rosa směřuje Woodsova budoucnost pouze k jedinému: Je to jediná cesta, jak celosvětově posílit značku Tiger Woods, vytvořit její nezávislost a zajistit jí dlouhověkost. Pod TGR bude tak nově spadat nejen jeho nadace Tiger Woods Foundation, ale také designová společnost navrhující golfová hřiště, společnost organizující turnaje po celém světě a samozřejmě také koncept restaurace The Woods, kterou otevřel ve městě Jupiter na Floridě. „Je to koncept, o který mají zájem i další města,“ potvrdil Woods. Je to svým způsobem logické a Woods tak jen jde ve šlépějích dalších velkých hráčů jako Arnold Palmer, Jack Nicklaus nebo Greg Norman. Všichni dokázali svého dobrého jména maximálně využít a vydělat poměrně velký balík peněz. A to nemluvíme o výhrách nebo hráčských aktivitách. Mluvíme o době, kdy už nebyly aktivními hráči a svou hráčskou kariéru ukončili. Nebo se možná chce Woods vydat jen stejným směrem, jako před ním jiné sportovní ikony jako Michael Jordan, Magic Johnson nebo LeBron James. Pokusit se svou značku osamostatnit a postavit vedle kontraktů, které má zatím smluvně podepsané? Woods má stále platný kontrakt s Nike Golf, ale poté, co se společnost vzdala dalšího vývoje a podnikání v oblasti golfového vybavení, je přirozené se ptát, zda se právě TGR nepokusí tento produkt nahradit. Pokud ale Woods dá na slova svých mentorů a vezme si z nich jen malý příklad, brzy pochopí, že jít solo, po boku velkých korporací, k úspěchu nevede. Nepodařilo se to s golfovým vybavením ani Nicklausovi, a už vůbec ne Palmerovi. Vlastně jediný, kdo v tomto segmentu dokázal kdy uspět, byl Greg Norman, ale poněkud jiným způsobem. Nejprve na začátku 90. let investoval 2 milionů dolarů do firmičky Cobra Golf. Malé společnosti založené jeho krajanem Tomem Crowem. A ta byla následně v roce 1995 prodána společnosti Fortune Brands, sesterské společnosti Titlest/FootJoy. A ne za málo, za 700 milionů dolarů. Norman tehdy údajně na svém podílu shrábl 44 milionů dolarů. TGR-pressAle to byla devadesátá léta a ta už se patrně nikdy nevrátí. Golfový business celosvětově stagnuje a není jasné, jak by mohl Woods v tomto segmentu a bez velkých hvězd uspět. Zajistit si taková jména, jako Rory McIlroy, Dustin Johnson, Jordan Speith nebo Jason Day asi ani není reálné. Nehledě na jejich podepsané kontrakty s konkurenčními značkami. Woods navíc stále hraje s holemi Nike Golf, hrál s nimi i minulý týden v Pebble Beach, a pokud opravdu uvažuje o svém návratu, nebude mít ani dostatek času novou značku nastartovat. Jeho smlouva s Nike Golf vyprší v roce 2018, to mu sice dává dostatek času, aby se dokázal na start své značky připravit, ale otázka je, zda to dokáže. Zavedení nové značky je těžkým úkolem i pro finanční magnáty, natož pro někoho, kdo se snaží vrátit a být konkurenceschopným na PGA Tour, a navíc po třech operacích zad. Je tedy snad možné, že Woods už o hráčské kariéře ani neuvažuje a připravuje se na skok jiný? A tentokrát do vod finančních magnátů?