Golf na olympijských hrách v Riu byl úspěchem, o tom jsme tu ostatně už několikrát psali. Jak je to ale s olympijským hřištěm, které je podle posledních zpráv ve špatném stavu? Není žádné tajemství, že resort bojuje s návštěvností od té doby, co byl zpřístupněn veře
Golf na olympijských hrách v Riu byl úspěchem, o tom jsme tu ostatně už několikrát psali. Jak je to ale s olympijským hřištěm, které je podle posledních zpráv ve špatném stavu? Není žádné tajemství, že resort bojuje s návštěvností od té doby, co byl zpřístupněn veřejnosti. A co víc, Brazilská golfová federace údajně ještě nezaplatila společnosti Progolf, která se o pozemek stará. To vyvolalo vlnu spekulací, že hřiště bez údržby brzy zchátrá.
"Jsme hořce zklamaní, jestli je tohle výsledek našeho úsilí vytvořit olympijské hřiště. Byli jsme svědky této riskantní politiky během výstavby hřiště a věříme, že tohle je další případ toho, že se věci zlepší," řekl Gil Hanse, architekt olympijského hřiště.
V dopise pro GolfChannel.com nicméně prezident Brazilské golfovéfederace Paulo Pacheco všechny ujistil, že pro zemi je právě toto golfové hřiště velkým závazkem.
"Hřiště je součástí odkazu olympiády v roce 2016. Známe obtíže realizace sportovních projektů v dobách krize, ale nikdy nepřestaneme hledat řešení. A proto nemáme v úmyslu vzdát tak reprezentativní projekt pro golf v Brazílii a na celém světě," hlásí odhodlaně Pacheco.
Podle Pacheca je hlavním důvodem, proč hřiště dosud nebylo mezinárodně propagované, to, že místo nemá patřičnou infrastrukturu. Zatím chybí například obchod či webové stránky. Restaurace má být hotova v příštích čtyřech měsících, a až tomu tak bude, začne Brazílie olympijské hřiště prodávat světu. Pacheco zároveň připouští, že politické a finanční problémy v zemi celé situaci nepomáhají. I tak ale zůstává plný optimismu. Hřiště prý pomůže k růstu sportu v zemi a bude dobře sloužit.
"Byli jsme deprimováni posledními zprávami, které se vztahovaly ke statutu olympijského hřiště a můžeme jen doufat, že federace spolu s městem Rio bude spolupracovat a najde krátkodobé i dlouhodobé řešení," uzavřel.
Otázkou ale zůstává, jestli se to skutečně povede. Fakt, že se na hřišti konala olympiáda, měl být tou nejlepší reklamou. Jenže ta už je pryč, s čímž klesá i možný potenciál. Olympijskému hřišti každopádně přejeme jen to nejlepší, snad se činovníkům zadaří.
Zdroj: GolfDigest.com
Komentáře (0)