Všechny lajky golfu: Buďte aktivní a komunikujte o golfu – naší hře vaše činnost pomáhá

Všechny lajky golfu: Buďte aktivní a komunikujte o golfu – naší hře vaše činnost pomáhá

V minulém roce vytvořila Národní sportovní agentura (NSA) seznam třiceti prioritizovaných sportů, které hodlá v budoucnu podporovat ve zvýšené míře. Golf byl do této třicítky zařazen. Jednotlivé sporty ovšem nemají členství ve skupině navěky, NSA bude seznam pravidelně aktualizovat. Možná některé sporty vyřadí, jiné do skupiny začlení. Při výběru rozhoduje ze 45 % úspěšnost daného odvětví (čelná umístění na mezinárodních akcích), ze 30 % velikost (počet organizovaných členů), z 20 % popularita sportu (povědomí u veřejnosti, sledovanost) a z 5 % společenská odpovědnost (důraz na témata, jako je ekologie, solidarita, rovné příležitosti atd.).


Národní sportovní agentura financuje zhruba 130 sportovních svazů, z nichž má určitě většina zájem o to, aby ve skupině třicítky „vyvolených“ figurovala. Je samozřejmé, že sporty jako fotbal, hokej nebo tenis se nemusí o své postavení v top 30 bát. Ale co golf?

Členství ve třicítce si golf vysloužil především díky početnosti členské základny. Více než 50 000 registrovaných členů dělá z České golfové federace šestý nejpočetnější sportovní svaz v republice, a to je postavení výtečné i výjimečné. Prvním úkolem tedy je: udržet tento stav, snažit se přivádět ke golfu nové zájemce. Nebude to snadný úkol, protože golf nejen v České republice, ale i v celé kontinentální Evropě dnes neláká tak, jako tomu bylo v letech 1990–2010. Je proto potřeba stále intenzivně cílit jak na mládež, tak například na hráče ve věku nad 50, ale i nad 60 let, kteří mají na golf čas a pro něž vzhledem k četným seniorským slevám rozhodně nemusí být drahým sportem.

Bez početné, silné základny také nemůžeme uspět na vrcholovém mezinárodním poli. Výjimečná kvalita se vždy rodí z široké kvantity a hokejové či tenisové úspěchy našich reprezentantů to dokazují přesvědčivě. České golfistky si vedou v posledních letech velmi dobře, za tři poslední sezony se jim podařilo čtyřikrát vyhrát na Ladies European Tour, kde také stabilně hraje celkem pět hráček. Ale mužský golf se stále nemůže pochlubit významnějšími výsledky. Úspěch v této oblasti je navíc během na dlouhou trať, dostavuje se po pěti deseti letech intenzivní práce všech: hráčů, trenérů, sponzorů, podpůrných týmů atd.

Třetí významný faktor, tedy popularita sportu (zmíněných 20 % váhy), je oblastí, se kterou lze pracovat flexibilně a kde lze dosáhnout dobrých výsledků relativně rychle. Obecná oblíbenost, mediální rozšířenost, schopnost oslovit širší publikum fanoušků, pozitivní image – to jsou důležité věci. A ať už se nám to líbí, či ne, v dnešní době, charakterizované intenzivní a každodenní komunikací mezi lidmi prostřednictvím sociálních sítí, rozhodují také počty lajků, followerů, početnost skupin sledujících.

V tomto směru má každý český golfista, každý vyznavač hry, možnost ovlivnit situaci ve prospěch naší golfové scény a jejího postavení mezi ostatními sporty. Pokud bude běžný rekreační hráč sledovat komunikační golfové kanály, pokud bude o golfu číst, bude navíc aktivně reagovat na zprávy, komentáře, výsledky atd. na sociálních sítích, pak bude růst zmíněná popularita golfu a bude sílit jeho postavení. Je to tedy i konkrétní výzva těm, kdo zatím „jen“ golf hrají a nesledují ho mediálně: připojte se, napojte se, reagujte, komunikujte, dávejte o sobě vědět, informujte a buďte vidět. I tato jednoduchá, drobná každodenní aktivita golfu pomáhá a prospívá mu, činí naši scénu živější a silnější.

V letním Golf Digest C&S jsme psali o kampani „Golf je dobrej“, a tak si toto jednoduché, ale každému srozumitelné heslo může každý český hráč vzít za vlastní a šířit ho dál. Golf je dobrej – my to už víme, ale říkejme to také všude i všem okolo.